سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جشن سالگرد تاسیس تیم : 5 شنبه ، 4 تیرماه ، باغ دایی ، حرکت ساعت 18 از منزل آقای محبی
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره


تیم فوتبال شهدای پیامبر در تیرماه 1381 تأسیس گردید. رسالت این وبلاگ انعکاس اخبار تیم محبوبمان است.
دیکشنری

امروز پس از برگزاری هیئت زینبیون در بیت الشهدا که از ساعت 7 الی 8:30 به طول انجامید ، به سمت ورزشگاه آزادی حرکت کردیم .

ساعت 9:10 به سالن دوازده هزار نفری رسیدیم .

حدود 20 دقیقه به انجام حرکات کششی و نرمشی و دو استقامت پرداختیم و سپس به تیم های زیر تقسیم شدیم :

تیم قرمز آقایان : مصطفی محبی نوری ، امیر حسین سحرخیز ، علی صالحی ، حسین کشاورز ، امید ابراهیمی و محمد رضا صفری .

تیم سفید آقایان : اسماعیل شاهی ، میلاد رحیمی ، دانا زیبایی ، علی صفری ، محمدرضا رضوانی و آرمان صفری .

تیم آبی آقایان : سید محمد حسین زاهد ، داوود قاسمی ، امیر حسین باروتی ، آرش سیدین ، محمد انصاری و وحید اطهری پور .

در کل 38 بازی انجام شد که تیم قرمز 17 بار ، تیم آبی 16 بار و تیم سفید 5 بار ، به پیروزی رسیدند .

اقای امید ابراهیمی با انجام یک بازی کنترلی و هوشمندانه ، به عنوان برترین بازیکن تمرین انتخاب شدند .

گلهای این بازیها را آقایان :

مصطفی محبی نوری 9 گل ، سید محمد حسین زاهد 5 گل ، حسین کشاورز 4 گل ، امیر حسین باروتی 3 گل ، امیر حسین سحرخیز و علی صفری و امید ابراهیمی هر کدام 2 گل ، میلاد رحیمی و محمدرضا رضوانی و آرش سیدین و وحید اطهری پور هر کدام یک گل ، را به ثمر رساندند . در ضمن آقای اسماعیل شاهی با به ثمر رساندن یک گل به خودی در سطح لالیگا نام خود را در گلزنان این هفته جای داد .

تیم آبی با انجام 9 خطا بیشترین تعداد خطای زده را به خود اختصاص داد و تیم سفید با 6 خطای خورده ، بیشترین خطای خورده را داشت .

در انتها نیز تیم سفید به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد .

حاضرین : 18 نفر .






          
جمعه 87 دی 6 :: 11:10 عصر

نام و نام خانوادگی : امیر حسین میر قاسمی

تاریخ تولد : 9 / 3 / 75

محل تولد : تهران

مقطع تحصیلی : دوم راهنمایی

معدل : 50/19

رنگ مورد علاقه : قرمز

دوست داری در آینده چه کاره بشی : مهندس .

غذای مورد علاقه : ماکارانی

الگو در فوتبال : کاکا

هدف از حضور در تیم : ورزش کردن و پیدا کردن دوستان خوب .

تیم مورد علاقه : پرسپولیس ، منچستر یونایتد و برزیل .

پست مورد علاقه : هافبک

نظرت در مورد تمرینات تیم : خیلی خوبه و باعث پیشرفت من در فوتبال شده است .

دوست داری اردو کجا بریم : دوست دارم اولین اردویی که می روم مشهد باشد .

نظرت درباره جلسات هفتگی : باعث پیشرفت در مسائل معنوی (مثل نماز و ...) می شود .

از آرزوهایت بگو :

اول اینکه آرزو دارم در درس هایم موفق شوم

دوم هم بتوانم در آینده شغل خوبی پیدا کنم .






          
پنج شنبه 87 دی 5 :: 5:0 صبح

میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را خدمت شما دوستان ، تبریک عرض می نماییم  .

 

عیسی مسیح یا عیسی ناصری (7-2(قبل از میلاد) - 36-26(پس از میلاد)) شخصیت مرکزی مسیحیت، یکی از بزرگترین ادیان دنیاست. در باور مسیحیان عیسی تجسم خدا در جسم انسانی، و آغازگر جریان مسیحیت می‌باشد. او در شهر بیت‌اللحم از شهرهای ایالت ناصره منطقه یهودیه به دنیا آمد. مسلمانان به عیسی به عنوان یک پیامبر باور دارند و برخی از دیگر مذاهب نیز او را شخصیت مهمی در نظر میگیرند.

منابع برای بررسی دانشگاهی زندگی عیسی در درجه اول چهار انجیل تصویب شده هستند . اکثر پژوهشوران متعقدند که عیسی یک یهودی از ناحیه «جلیل» در شمال فلسطین بود که از او به‌عنوان یک معلم و شفابخش یاد می‌شد. محققین اغلب اتفاق نظر دارند که او توسط یحیی غسل تعمید یافته و در اورشلیم تحت فرمان پنطیوس پیلاطس و به جرم آشوب‌گری بر علیه امپراتوری روم مصلوب شد . قطع نظر از اندک اتفاق نظرها و نتایج این‌چنینی، مطالعات آکادمیک در گاه‌شناسی وقایع، پیام مرکزی تعلیمات عیسی، طبقه اجتماعی وی و یا دلیل مصلوب شدنش تاکنون به نتایج قطعی نرسیده‌اند. گر چه خیلی از محققین به انجیل‌ها به عنوان منابع تاریخی با احتیاط نگریسته‌اند، ولی اکثر محققین منتقد، معتقدند حداقل بخش‌هایی از آنچه در انجیل‌ها در خصوص زندگی عیسی بیان شده‌است، صحیح می‌باشد.

نگاه مسیحیت به عیسی بر پایه اعتقاد به الوهیت عیسی، مسیح بودن او همان گونه که در عهد عتیق پیشگویی شده‌است و زنده شدن او پس از مصلوب شدنش می‌باشد. مسیحیان غالباً عیسی را پسر خدا می دانند (که معمولاً اینطور تعبیر می‌شود که او خدای پسر، رکن دوم تثلیث است) که برای رستگاری و آشتی با خدا به روی زمین آمد. آنان همچنین به تولد معجزه‌وار عیسی از یک باکره، انجام معجزات، عروج به آسمان، و بازگشت مجدد او در آینده باور دارند. در حالی که اعتقاد به تثلیث به‌طور گسترده توسط مسیحیان پذیرفته شده‌است، گروه کوچکی، دیدگاه‌های غیر تثلیثی راجع به الوهیت عیسی دارند.

در آیین اسلام، عیسی یکی از پیامبران مهم خدا در نظر گرفته می‌شود، که انجیل را به همراه خود آورده، و برای اثبات نبوتش معجزاتی را به نمایش می‌گذاشت. عیسی همچنین عنوان مسیح دارد ولی از نقطه نظر اسلامی این به معنی خداگونه بودن او نیست. اسلام مصلوب شدن و سپس برخاستن او پس از مرگ را انکار کرده و بر این نظر است که او جسماً به آسمان عروج نموده‌است. همچنین مسلمانان نیز مانند مسیحیان باور دارند که عیسی از یک دختر باکره و برگزیده? خداوند به نام مریم به دنیا آمده‌است.

سال دقیق تولد عیسی از نگاه باستانشناسان مشخص نیست. نظر یوسیبیوس، مورخ قدیمی کلیسا، این است که او 5200سال پس از خلقت به دنیا آمد. انجیل‌های متی و لوقا آن را در زمان هیرودیس، که سال 4 قبل از میلاد مرد، قرار می‌دهند. لوقا همچنین عنوان می‌کند که تولد همزمان با سرشماری یهودیه، سال 6 میلادی، بوده‌است. دانشوران معاصر تولد عیسی را بین 4 و 6 قبل از میلاد تخمین می‌زنند.

مرگ وی در انجیل‌ها در زمان استان‌داری پیلاتس، 26 تا 36 میلادی، عنوان شده‌است. بر اساس اناجیل متی، مرقس و لوقا،مرگ عیسی پس از عید فصح (یک عید یهودی) اتفاق افتاد. بر اساس انجیل یوحنّا، اعدام عیسی زودتر و در روز آماده شدن برای عید فصح اتفاق افتاد.

عیسی ، یسوّع، یوشع، یهوشع و یهوشوع(صیغه کامل) نیز خوانده شده‌است و در عبری همه آنها برابرند. در انجیل یسوّع مسیح 50 بار، عیسی مسیح 100بار و لفظ مسیح 300 بار آمده‌است.

عیسی در زبان عبری به معنی «خدا کمک می‌کند» ( بعد‌ها به معنی «خدا نجات می‌دهد») است.

روایت کلیسا از عیسی به طور عمده بر پایه چهار انجیل تصویب شده می‌باشد. محققین مختلف نظرات بسیار مختلفی راجع به صحت تاریخی این انجیل‌ها دارند. هر انجیل زندگی عیسی و معنی اش را به نحو متفاوتی از بقیه انجیل‌ها به تصویر می‌کشد. انجیل یوحنا زندگی نامه نبوده بلکه به زندگی عیسی از دید الهیات نگاه کرده و او را کلام(Logos) ازلی خدا و خود خدا و آفریننده? جهان می‌داند. ترکیب این داستانها در یک داستان همانند ساختن یک داستان پنجم بوده که از هر کدام از چهار داستان اصلی متفاوت خواهد بود. بعضی از مدافعین مسیحیت اختلافها و ناسازگاریهایی که ظاهراً بین اناجیل وجود دارد را یک دلیل قاطع برای صحت انجیل‌ها میدانند زیرا به گفته آنها تفاوت‌ها احتمال توطئه و همدستی را از بین برده و شباهت‌ها به مبدا مشترک آنها گواهی می‌دهد.

انجیل‌ها (مخصوصاً متی) تولد عیسی، زندگی، مرگ و رستاخیز او را بر آورده شدن پیشگویی‌های عهد عتیق می‌داند. از جمله? آنهاتولد از باکره، گریز به مصر، عمانوئیل (اشعیا 7:14)، و بنده دردکش میباشند.

 






          
چهارشنبه 87 دی 4 :: 5:0 صبح

امروز ساعت 16:40 به سمت مسجد حاج آقا امینی حرکت کردیم و ساعت 17:30 بود که به مسجد رسیدیم .

ابتدا نماز مغرب و عشاء را به امامت حاج آقا امینی اقامه کردیم و سپس جلسه سخنرانی ایشان پیرامون مسائل زیر آغاز شد :

1) هر کس اندازه خویش را پیدا کند ، به خود و جامعه خدمت کرده است .

2) خدای من بزرگ و مهربان است .

3) کوچک ترین کارهای ما بر تمام عالم تاثیر می گذارد . که این تاثیر می تواند مثبت یا منفی باشد .

4) مغناطیس روح با همه جهان فیزیک و متافیزیک ، در ارتباط است .

5) عبادات خودمان را درست کنیم و از خداوند بخواهیم که روزی ما را زیاد کند .  

در پایان جلسه در جوادیه فلافلی هم خوردیم و سپس به محل برگشتیم .

سوره های حمد و واقعه را نیز در بیت الشهدا خواندیم .

حاضرین آقایان : مصطفی محبی نوری ، محمد امین روزبهانی ، امیر حسین احمدی ، علی صالحی ، محمد کریمی ، امیر حسین باروتی ، محمد انصاری ، امیر حسین میر قاسمی و وحید اطهری پور .






          
سه شنبه 87 دی 3 :: 11:1 عصر
 

مباهله

پیامبر خدا هیچ‌گاه غیر از آنچه براساس پیام راستین وحی است ، اقدام به کاری نمی‌کند. مسیحیان نجران ، با بوق و کرنا و با ساز و برگ قوی به محضر پیامبر آمده بودند و شکست رقیب خود را قطعی می‌دیدند ؛ اما پیامبر با روش خود ، کاری کرد که تمامی این افراد ، قلباً شکست خود را باور کردند و از اصل قرارداد ، منصرف شدند . روش پیامبر در دو مرحله انجام شد :

 1) مرحله نخست پاسخ‌گویی به شبهات و آوردن استدلال :

پیامبر : من شما را به آیین توحید و پرستش خدای یگانه و تسلیم در برابر اوامر او دعوت می‌کنم.

نمایندگان نجران : اگر منظور از اسلام ، ایمان آوردن به خدای جهان است ، ما قبلاً به او ایمان آورده‌ایم .

پیامبر : اسلام نشانه‌هایی دارد و برخی از اعمال شما حاکی است که به اسلام واقعی نگرویده‌اید . چگونه می‌گویید خدای یگانه را پرستش می‌کنید ، در صورتی که شما صلیب را می‌پرستید و از خوردن گوشت خوک ، پرهیز نمی‌کنید و برای خدا فرزند قائلید ؟

نمایندگان نجران : ما او را خدا می‌دانیم ؛ چون او مردگان را زنده کرد و بیماران را شفا بخشید و از گِل ، پرنده‌ای ساخت و به پرواز درآورد ... و تمام این اعمال ، حاکی است که او خدای ماست .

پیامبر : نه ! او بنده خدا و مخلوق اوست که او را در رحم مریم قرار داد و این قدرت و توانایی را خدا به او داده بود .

مسیحیان ، نمی‌توانستند حرف پیامبر را باور کنند و به دنبال هم ، بهانه می‌آوردند.  پس پیامبر کلماتی را گفت که همان موقع ، فرشته وحی برایش آورده بود: إِنَّ مَثَلَ عِیسَی عِندَ اللّهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِن تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ کُن فَیَکُونُ.

پیامبر : وضع عیسی از این نظر مانند حضرت آدم است که او را با قدرت بی‌پایان خود ، بدون آنکه دارای پدر و مادری باشد ، از خاک آفرید . پس اگر نداشتن پدر ، گواه بر این باشد که او فرزند خداست ، پس حضرت آدم برای این منصب شایسته‌تر است ؛ زیرا که نه پدری دارد و نه مادری.

در این لحظه مسیحیان ، مات و مبهوت مانده بودند که چه پاسخی بیاورند و به هم نگاه می‌کردند تا شاید کسی بتواند پاسخی یا بهانه‌ای بسازد . تا اینکه کسی گفت : ـ : گفت‌وگوهای شما ما را قانع نمی‌کند .

پیامبر با اینکه استدلالی کاملاً همه‌فهم و ساده آورده بود ، مسیحیان همچنان در موضع لجاجت و سرسختی ایستاده بودند . در همین هنگام بود که پیامبر اقدامی دیگر را پیش گرفت .

2) مرحله دوم : « فَمَنْ حَآجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أبْنَاءَنَا وَأبْنَاءَکُمْ وَ نِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةُ اللّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ ؛ پس هر که در این باره پس از دانشی که تو را حاصل آمده ، با تو محاجّه کند ، بگو : « بیایید پسرانمان و پسرانتان، و زنانمان و زنانتان ، و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم ؛ سپس مباهله کنیم ، و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم ».

وقتی کسی دلایل و براهین و استدلالات منطقی و محکم و در عین حال قابل فهم را بی‌دلیل و از روی لج و عناد رد می‌کند ، چه باید کرد ؟ آیا باید همچنان به محاجه و مجادله ادامه داد یا باید راه دیگری را پیمود ؟

پیامبر مشاهده کرد که با مجادله ، کاری از پیش نمی‌برد و اعتقاد خرافی به فرزندِ خدا بودن عیسی(ع) ، به تزلزل بنیاد دین و توحید مردم منجر می‌شود . پس قرار گذاشت « مباهله » کنند .

ابتهال در این آیه شریفه ، به سبب مسائل شخصی یا از روی ضعف نیست ؛ بلکه پای مسائل دینی و اعتقادی و اجتماعی در میان است و نتیجه ابتهال ، قطعی است و در غیر این‌صورت که فایده‌ای ندارد . پس حقانیت انسان باید برای خودش ثابت شده باشد که با شجاعت ، پا به میدان مباهله بگذارد ؛ وگرنه چه بسا که خود و تمام اهلش نابود شوند .

1) شب پیش از روز مباهله : سران هیئت نمایندگی نجران گفتند :

اگر دیدید پیامبر فردا با جار و جنجال و اصحاب و سربازانش وارد میدان شد ، مباهله می‌کنید ؛ چون معلوم است که حق با او نیست و با جار و جنجال می‌خواهد ما را مغلوب کند ؛ اما اگر با نفرات کم و معدودی از خاصان نزدیک و فرزندان خردسالش به میعادگاه آمد ، بدانید که او پیامبر خداست و از مباهله با او بپرهیزید که خطرناک است.

2) روز مباهله : اسقف نجران گفت :

من چهره‌هایی را می‌بینم که هرگاه دست به دعا بلند کنند و از درگاه الهی بخواهند که بزرگ‌ترین کوه‌ها را از جای بکند ، فوراً کنده می‌شود و هرگز صحیح نیست ما با این قیافه‌های نورانی و با این افراد بافضیلت ، مباهله کنیم ؛ زیرا بعید نیست که همه ما نابود شویم و ممکن است دامنه عذاب گسترش یابد و همه مسیحیان جهان را بگیرد و در روی زمین حتی یک مسیحی باقی نماند .

سخن تمام است ؛ مگر اینکه نمایندگان نجران ، به اتفاق آرا ، منصرف می‌شوند و تن به قرارداد پیامبر می‌دهند تا به ازای مبلغی که هر ساله به‌عنوان «جزیه» پرداخت می‌کنند ، پیامبر و حکومت اسلامی از جان و مال آنها دفاع کند .

پس از امضای قرارداد ، پیامبر فرمود :

به آن خدایی که جانم در دست اوست ، هلاکت ، تا بالای سرِ اهل نجران آویزان شده بود و اگر مباهله می‌کردند ، به صورت میمون و خوک مسخ می‌شدند و بیابان در زیر پایشان شعله‌ور می‌گشت . و در آخر خدای تعالی نجران و اهلش را منقرض می‌کرد . حتی مرغانِ بالای درخت‌هایشان را می‌سوزاند و اما بقیه نصارای دنیا ، یک سال طول نمی‌کشید که همه هلاک می‌شدند و در روی زمین حتی یک نصرانی باقی نمی‌مانْد .






          
دوشنبه 87 دی 2 :: 4:0 عصر

شب نشانه تاریکی اهریمنی و روز نشانه روشنی ایزدی است. چون شب یلدا بلندترین شب سال است که پس از آن روزها بلند میشود و روشنی بر تاریکی چیره میگردد. از این رو شب آغاز زمستان را زادشب ایزد فروغ پنداشتهاند که پس از چند هزار سال هنوز آریاییها آنرا جشن میگیرند. در ایران به نام شب یلدا و در نزد عیسویان این شب به زاد شب حضرت مسیح نام گرفته است.

ایرانیان باستان میپنداشتند که بغ مهر در کوه البرز در یک غار از فروغ زاده شده است، چون از برخورد دو سنگ آذری سخت به همدیگر آذرخش میجهد، از این رو پیدایش مهر را هم چنین میپنداشتند که مهر هم مانند آذرخش از دل سنگ برون جسته است پس نباید پنداشت که مهر از سنگ زائیده شده ،بلکه زاده فروغ است و به جهان آمدنش چنین است.

ایرانیان باستان شب یلدا را زاد شب مهر میپنداشتند، یلدا ، واژه سریانی و به معنی تولد است با آنکه از تاریکی شب یلدا سخن زیاد گفته شده است، اما هر شب یلدایی تاریک نیست.

تاریکی و روشنایی شب یلدا بستگی به گردش ماههای قمری در ماههای خورشیدی دارد. شب نشانه تاریکی اهریمنی و روز نشانه روشنی ایزدی است. چون شب یلدا بلندترین شب سال است که پس از آن روزها بلند میشود و روشنی بر تاریکی چیره میگردد. از این رو شب آغاز زمستان را زادشب ایزد فروغ پنداشتهاند که پس از چند هزار سال هنوز آریاییها آنرا جشن میگیرند. در ایران به نام شب یلدا و در نزد عیسویان این شب به زاد شب حضرت مسیح (ع) نام گرفته است.

ایرانیان دوران کهن، برای این که این شبها را که تا اندازهای بیآزارسازند ، آتش افروختند تا هم روشنایی در خانه باشد و هم به خاطر نیرویی اورمزدی دیوان و پریان و جادوگران از خانه دور شوند. زیرا عقیده داشتند در خانهای که آتش در آن هست دیوان و جاودان راه نمیتوانند یافت.

ایرانیان در این شبها، به ویژه در شبهای دراز زمستان به دور آتش گرد میآمدند و پاسی از شب را در آنجا میگذرانند. این شبها که به دور آتش میگذشت آتشان نام داشت و امروز نیز در روستاهای خراسان به شب نشینی آتشان میگویند.

خاموش شدن آتش گناهی بزرگ بود، چون معتقد بودند که پس از خاموش شدن آتش ارواح زیانگر به خانه میتازند.رسم بر این شد که هر شب تا پگاه کسی نگاهبان آتش باشد تا خاموش نشود.

طولانیترین شبهای سال شب انقلاب شتوی است که پس از آن آفتاب از برج قوس نیماسپ به برج جدی تحویل میشود و روزها اندک اندک بلندتر میشود. طولانیترین شب سال نظر ایرانیان نحس بود و در فرهنگها نیز از نحوست آن سخن رفته است. چرا که مردم میپنداشتند که در این سرمای سخت زمستانی که از دیدار خورشید محروم بودند و بنا بر عقیده مذهبی مهم اعتقاد داشتند که این شب طولانیترین حمله اهریمن را در پی دارد و چون فردای آن شب روشنایی ، روشنایی غالب میشد و روز طولانیتر میشد. مردم برای دفع نحوست آن شب و باز آمدن خورشید در فردای آن شب به تساوی مینشستند و گرد هم به دور آتش جمع میشدند و در انتظار بر آمدن خورشید و در واقع زایش دوباره خورشید بودند که نحوست شب دراز را با تولد خود از بین میبرند. ایرانیان ، برای اینکه در شب یلدا که شب کشتن اهریمن است ،خوش بگذرد بازماندههای میوههای پاییزی را جمع کرده و بر خوان مینهادند و گاهی تا بامداد شادی و شب زندهداری میکردند این میوههای خشک و تر میزد نام داشت و میهمانی مذهبی بود و فدیهای بود که نثار اورمزد میکرد و چون پس از زمستان فرا میرسید و دیگر میوهای پروده نمیشد این خوان میوه و خوراکیها شگون داشت و زمستان را که پیش بود پر برکت میکرد. امروز نیز همین رسم به جای مانده است و در این شب معمولا انار و سیب و به و خربزه و هندوانه و دانههای انگور آویخته که به ویژه در آذربایجان برای همین شب ذخیره شدهاند و میوههای خشک زینت مجلس شب چله در خانهها است تا بیدار ماندن را در این شب مطبوع و دلنشین کنند.

ایرانیان به این ترتیب به پیشباز شب چله میرفتند که از روز یکم دی ماه آغاز میشد و تا دهم بهمن ادامه داشت و این چهل روزی است که شدت سرما در آن زیاد است پس چله کوچک آغاز میشود و بدین مناسبت کوچک خوانده میشد که شدت سرما در آن کمتر بود و این چله هم تا 20 اسفند ماه ادامه مییافت و از آن پس آغاز بهار بود و شکفتن شکوفهها و برطرف شدن سرما.

ایرانیان را رسم چنان بود که هرگاه نام روز و ماه برابر میشد آن روز را جشن میگرفتند.

ماه دی متعلق به اورمزد بود و دی که از تحول واژه پهلوی ددو DAVV پدید آمده است از ریشه دا DA ، به معنی آفریدن و دادن است و ددو یا دی به معنی آفریدگار است. روز اول هر ماه نیز هرمزد نام دارد و بدین ترتیب در اول دی ماه نام روز با نام ماه برابر میشود و بدین ترتیب در این روز جشن بزرگی برپا میشد.

شب چله یادگاری دور از دوران اوستایی است ایرانیان قدیمی سال دوازده ماهه را تمثیلی از جهان دوازده هزار ساله میپنداشتند که دارای دورهای 365 روزه است و به چهار فصل به سه ماهه آن را تقسیم میکردند.

آغاز سال عبارت بود از دوباره زاده شدن یا دوباره پیدایی خورشید و آن اول دی ماه بود که خورشید از چنگال شبهای اهریمنی نجات مییافت و کم کم فرمانروایی خود را در جهان میگسترد. خورشید مظهری از ایزد بزرگ میترا نجات دهنده مسیح جهان بود که میبایستی در شب یلدا نیروهای اهریمنی را شکست دهد و همین میترا خورشید است و ایرانیان روز اول دی ماه را روز تسلط خورشید بر جهان میدانستند و روز تولد میترا را که در روز بیست و یکم دسامبر بود جشن میگرفتند و زمانی که میترا ، میترا پرستی به صورت دینی بزرگ در آمد و به روم رفت و از آنجا به جای جای جهان راه یافت. این آئین در دینهای دیگر هم ریشه دوانید.

ایرانیان باستان میپنداشتند که ایزد مهر ناجی بشر و سوشیانت است و در آخر زمان بر روی زمان خواهد آمد و رستاخیر خواهد کرد و به نیاکان خود شربت بی مرگی خواهد داد و اهریمن و یارانش را با آتشی که به جهان خواهد افتاد نابود خواهد کرد. پس از آنکه دین مسیحی در روم و مسیح رواج یافت و اندک اندک جای آیین مهر را گرفت بیشتر آیین مهری که از ایران مزدایی گرفته شده بود در دین مسیح به یادگار ماند و میلاد مهر به میلاد مسیح تغییر شکل داد و در مشرق زمین رواج یافت.

مراسم شب یلدا

آنچه از مراسم شب چله و شب یلدا در میان همه مردم مانده است شب نشینی شب چله است در این شب میوههای تابستانی که نگاهداری شده سفره شب چله را میآرایند و مردم در کنار این سفره به شادی مینشینند. اما در شهرستانها شب چله با مراسم بیشتری همراه است. در روستاهای خراسان معمولا خانواده پسری که با دختری نامزد شده است برای دختر هدیه میفرستد و رسم هدیه فرستادن برای دختر در آذربایجان نیز مرسوم است. در آذربایجان به همراه هدیهای که برای دختر میفرستند آذوقه یکسال دختر را نیز به خانه اش میفرستند و این هدایا را در طبقهای بزرگ که با تور و نقل و هندوانه شب چله را که به بهترین شکل ممکن تزئین کردهاند بر دوش جوانان فامیل میگذارند و جوانان فامیل تا زمانی که شاباشی از سوی مادر دختر دریافت نکند این هدایا را تحویل مادر عروس نمیدهد، اما پس از اینکه در آذربایجان به خانه شوی خود آمد ، این مراسم توسط خانواده دختر انجام میشود و خانواده دختر برای او هدیه میفرستد.

در شهر خوی در این شب خوردن پشمک که شباهت زیادی به برف دارد رواج دارد. اما رسمی جالب در کرمان رواج دارد، در این شب مردم تا صبح بیدار میمانند و میپندارند که در آن شب باران به شکل هیزم شکنی که پشته هیزم را بر دوش دارد به خانه نیاکان مستمند میرود و به آنها هیزم میدهد و این هیزمها تبدیل به شمشهای طلا میشود ،این رسم یادآور بابا نوئل در مراسم کریسمس است و نشان میدهد که یلدای ایران و کریسمس مسیحی از یک مایه سرچشمه گرفته است، از آنچه که گذشت بر میآید که برپایی شب یلدا از آئینهای ایران باستان ریشه گرفتهاند و درگذر زمان به جای جای جهان ریشه دوانیدهاند پس بر ماست که به هر چه با شکوهتر برگزار کردن این شب یاد و خاطره اقوام کهن خویش را زنده و جاویدان نگه داریم. 






          
شنبه 87 آذر 30 :: 4:21 عصر

امروز برای نخستین بار هیئت زینبیون در بیت الشهدا برپا شد که از ساعت 7 صبح آغاز و در ساعت 8:30 با خواندن دعای ندبه و صرف صبحانه به پایان رسید .

ساعت 8:45 به سمت ورزشگاه حرکت کردیم و ساعت 9:05 به سالن دوازده هزار نفری رسیدیم .

بعد از تعویض لباس ها و گرم کردن به 3 تیم تقسیم شدیم :

تیم رنگی آقایان : مصطفی محبی نوری ، امیر حسین سحرخیز ، پوریا صدری ، محمد عظیمی ، محمد کریمی و محمدرضا رضوانی .

تیم قرمز آقایان : سید محمد حسین زاهد ، میلاد رحیمی ، علی صالحی ، حسین کشاورز و علی صفری .

تیم سفید آقایان : حامد حسن زاده ، اسماعیل شاهی ، حسام ندایی ، محمدرضا حاج عباسعلی و وحید اطهری پور .

در کل 25 بازی انجام شد که تیم رنگی 11 بار ، تیم قرمز 9 بار و تیم سفید 5 بار مقابل حریفان به پیروزی رسیدند .

پوریا صدری برترین بازیکن تمرین

آقای پوریا صدری با ارائه یک بازی قابل قبول در دروازه تیم رنگی و انجام چند سوپر واکنش زیبا ، به عنوان برترین بازیکن تمرین انتخاب شد .

گلهای این بازی ها را آقایان :

مصطفی محبی نوری و میلاد رحیمی هر کدام 5 گل ، سید محمد حسین زاهد و حسام ندایی و امیر حسین سحرخیز و محمدرضا رضوانی هر کدام 2 گل ، حامد حسن زاده و محمدرضا حاج عباسعلی و پوریا صدری و علی صفری و محمد عظیمی هر کدام 1 گل ، وارد دروازه ها کردند . در ضمن آقای محمد عظیمی نیز یک گل به خودی وارد دروازه خودشان کرد .

بیشترین خطاهای زده و خورده را نیز تیم سفید به خود اختصاص داد .

تمرین در ساعت 11:15 به پایان رسید .

حاضرین : 16 نفر .

 






          
جمعه 87 آذر 29 :: 9:10 عصر

دیروز نماز مغرب و عشاء را در مسجد پیامبر اقامه کردیم و با جمع شدن بچه ها و آمدن حاج آقا شمس مراسم آغاز شد .

در ابتدا سوره های مبارکه حمد و واقعه ، خوانده شد .

آقای محبی توضیحات کوتاهی در رابطه با مکانی که در آنجا بودیم (بیت الشهدا) برای بچه ها ، دادند .

بعد از صحبت های آقای محبی مراسم مولودی خوانی توسط مداحان اهل بیت ، سید جلال موسویان و سید محمد حسین زاهد و اسماعیل شاهی ، انجام شد .

سپس از صحبت های پربار حاج آقا شمس استفاده کردیم .

افتتاح بیت الشهدا به دستان مبارک حاج آقا امینی

با آمدن حاج آقا امینی ، مراسم افتتاح رسمی بیت الشهدا انجام شد و ایشان کمی برای ما صحبت کردند .

بعد از صحبت های حاج آقا از بچه ها پذیرایی به عمل آمد و مراسم به پایان رسید .

آن چیزی که برای حاج آقا امینی جالب بود ، جمع ما بود ؛ که هم کار مذهبی ، هم فرهنگی و هم ورزشی در کنار هم در جمع ما انجام می شد و ما باید قدر اینهمه نعمت را بدانیم .

عکس دسته جمعی در مراسم افتتاح بیت الشهدا

حاضرین آقایان : حاج آقا امینی ، حاج آقا شمس ، دایی ، مصطفی محبی نوری ، سید جلال موسویان ، سید محمد حسین زاهد ، حامد حسن زاده ، میلاد رحیمی ، اسماعیل شاهی ، محمد امین روزبهانی ، دانا و دارا زیبایی به همراه آقای زیبایی ، پوریا صدری ، مرتضی محسنی ، علی صالحی ، دانیال دانشور ، امیر حسین احمدی ، امیر حسین سحرخیز ، علی صفری ، محمد کریمی ، محمدرضا مقیمی ، حسام ندایی ، محمد انصاری ، میلاد و وحید اطهری پور .   






          
چهارشنبه 87 آذر 27 :: 10:18 صبح

عید سعید غدیر خم ، بزرگترین عید شیعیان ، بر شما مبارک باد .

 امروز (روز غدیر خم) دین شما را به حد کمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام کردم و اسلام را بعنوان دین براى شما پسندیدم. سوره مائده آیه 3.

 

داستان غدیر خم

 

سال دهم هجرت بود و پیامبر از آخرین سفر حج خود باز می گشت، گروه انبوهی که تعدادشان را تا صد و بیست هزار رقم زده اند او را بدرقه می کردند تا این که به پهنه بی آبی به نام غدیر خم رسیدند.

نیم روز هیجدهم ذی الحجه بود که ناگهان پیک وحی بر رسول خدا صلی الله علیه و آله  نازل شد و از جانب خدا پیام آورده که: «ای رسول آنچه از جانب پروردگارت بر تو نازل شده به گوش مردم برسان و اگر چنین نکنی رسالت او را ابلاغ نکرده ای و خداوند تو را از گزند مردمان حفظ خواهد کرد» پیامبر دستور توقف دادند و همگان در آن بیابان بی آب و در زیر آفتاب سوزان صحرا فرود آمدند و منبری از جهاز شتران برای پیامبر ساختند و رسول خدا بر فراز آن رفته و روی به مردم کردند. ابتدا خدای را سپاس فرموده و از بدیهای نفس اماره به او پناه جست و فرمود: ای مردم بزودی من از میان شما رخت بر می بندم، آنگاه می افزاید چه کسی بر مومنین در ارزیابی مصلحت ها و شناخت و تصرف در امور سزاوارتر است همه یک سخن می گویند خدا و پیامبر داناترند.

 رسول گرامی می فرماید: آیا من به شما از خودتان اولی و سزاوارتر نیستم و همگان یک صدا جواب می دهند که چرا چنین است. آنگاه فرمود: من دو چیز گرانبها در میان شما می گذارم یکی ثقل اکبر  که کتاب خداست و دیگری ثقل اصغر که اهل بیت منند. مردم، بر آنان پیشی نگیرید و از آنان عقب نمانید. آنگاه دست علی (ع) را در دست گرفت و آن قدر بالا برد که همگان او را در کنار رسول خدا دیدند و شناختند.  سپس فرمود: خداوند مولای من و من مولای مؤمنان هستم و بر آنها از خودشان سزاوارترم. ای مردم هر کس که من مولا و رهبر اویم این علی هم مولا و رهبر اوست و این جمله را سه بار تکرار کرد و چنین ادامه داد: پروردگارا، دوستان علی را دوست بدار و دشمنان او را خوار. خدایا علی را محور حق قرار ده و سپس فرمود: لازم است حاضران این خبر را به غایبان برسانند. هنوز اجتماع به حال خود باقی بود که دوباره آهنگ روح بخش وحی گوش جان محمد صلی الله علیه و آله را نواخت که:‌ «امروز دینتان را برایتان کامل نمودم و نعمت خود را بر شما به پایان رساندم و اسلام را به عنوان دین برایتان پسندیدم» و بدین سان علی (ع) از جانب خداوند برای جانشینی پیامبر (ص) برگزیده شد.

  

سندیت واقعه غدیر خم

 

مرحوم علامه امینى در کتاب الغدیر خود نام راویان حدیث غدیر را به ترتیب زمان زندگى ذکر کـرده:
در میان اصحاب رسول خدا (ص ) 110 نفر، در میان تابعین 84 نفر، در میان علماى قرن دوم هجرى 56 نفر، در میان علماى قرن سوم هجرى 92 نفر، در میان علماى قرن چهارم هجرى 43 نفر، در میان علماى قرن پنجم هجرى 24 نفر، در میان علماى قرن ششم هجرى 20 نفر، در میان علماى قرن هفتم هجرى 21 نفر، در میان علماى قرن هشتم هجرى 18 نفر، در میان علماى قرن نهم هجرى 16 نفر، در میان علماى قرن دهم هجرى 14 نفر، در میان علماى قرن یازدهم هجرى 12 نفر، در میان علماى قرن دوازدهم هجرى 13 نفر، در میان علماى قرن سیزدهم هجرى 12 نفر، در میان علماى قرن چهاردهم هجرى 19 نفر.

حدیث غدیر در کتب معتبر اهل سنت از جمله در کتاب «مسند» امام احمد حنبل، در «سنن» ترمذى، «مسند احمد» و در «مستدرک» حافظ ابن عبداللّه حاکم نیشابورى به مضامین مختلف ذکر شده است.

 

اعمال غدیر


حادثه غدیر حادثه بزرگی است و عید غدیر عیدی بزرگ و شاید شریفترین عید مسلمانان است. در بیان ائمه علیهم السلام برای این روز بزرگ اعمالی وارد شده است که به برخی از آنان اشاره می شود:


 1
ـ تحکیم بیعت با ولایت
 
همانگونه که پیامبر اکرم بعداز نصب امام علی علیه السلام به امامت مسلمین به جماعت مسلمانان امر کرد که با او بیعت کنند در سالروز آن حماسه جاوید پیامبر تجدید آن بیعت سفارش شده است. لذا زیارت

امیرالمومنین و سایر ائمه مستحب است. به همین منظور ادعیه زیادی نیز وارد شده است.


 2
ـ مصافحه کردن
 
مصافحه یا دست دادن از آداب اسلامی است و در روز عید غدیر به آن تاکید بیشتری شده است. امام علی علیه السلام فرمودند: روز عید غدیر هنگامی که  یکدیگر را ملاقات می کنید با هم مصافحه کنید.
 
ذکر مخصوص این روز نیز هنگام مصافحه سفارش شده است؛ الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت امیرالمومنین و الائمه علیهم السلام .ترجمه سپاس خدای را که ما را از جمله درآویختگان به ولایت امیرالمؤمنین علی و ائمه علیهم السلام قرار داد.


 3
ـ پیمان اخوت و برادری
 
از برنامه های اسلام ایجاد اخوت و برادری است. و به همین منظور پیامبر اکرم بین مسلمانان مهاجرین و انصار پیمان برادری بست و با پیمان اخوت علی را با خویش برادر نمود و در برخی از زیارات که خطاب به پیامبر می خوانیم: السلام علیک و علی اخیک علی بن ابیطالب علیه السلام یعنی سلام بر تو و برادرت علی اشاره به همین برادری است .پیمان برادری و عقد اخوت بستن از اعمال وارده در روز غدیر است و صیغه مخصوصی دارد که در مفاتیح الجنان آمده است.


 4
ـ احسان و انفاق
احسان و انفاق از دستورات ویژه اسلامی است. اما در ایام بزرگ مثل عید غدیر بر  آن تأکید بیشتری شده است. در سیره امام حسن علیه السلام است که ایشان روز عید غدیر مهمانی می داد و شخص  امام علی علیه السلام نیز در آن مراسم شرکت می کرد .


 5
ـ صله رحم
صله رحم از پسندیده ترین آداب اسلامی است و شرع مقدس اسلام بر مطلب تأکید فراوان نموده است. اما در روز عید غدیر بر این نکته سفارش بیشتری شده است. امام صادق علیه السلام می فرماید: از کارهایی که در روز عید غدیر مستحب است صله رحم است.


 6
ـ رفع حاجت مؤمنان
رفع حاجت مومنان از جمله اعمالی است که اسلام برای آن ارزش خاصی قائل شده  است و ائمه آن را از چند طواف برتر می دانند. در روز غدیر این عمل فضیلت بیشتری دارد. امام علی علیه السلام فرمودند :
کسی که مؤمنان را در روز غدیر تکفل کند نزد خدای متعال من ضامنش هستم  که از کافر شدن و پریشان شدن در امان باشد یعنی رفع حاجت مؤمنان سبب عاقبت به خیری است .


7
ـ غسل کردن و لباس نو پوشیدن
امام صادق علیه السلام فرموده اند در روز عید غدیر پاکیزه ترین لباسهای خود را بر تن بپوش. با غسل طهارت معنوی حاصل می شود و با نظافت طهارت ظاهری.


8
ـ دعا روزه و عبادت
روزه و دعا از اعمالی است که در همه اعیاد مورد سفارش و تأکید است خاصه در روز عید. غدیر حسن بن راشد گوید: از امام صادق علیه السلام درباره عید غدیر پرسیدم و حضرت فرمود: این عید از عید قربان و فطر برتر است. آن روز را روزه بگیرید و بر محمد و آلش زیاد صلوات بفرستید.






          
چهارشنبه 87 آذر 27 :: 9:40 صبح

یا علی مدد

سلام بر دوستان عزیز در تیم فوتبال شهدای پیامبر

همانطور که وعده داده بودیم ، سه شنبه این هفته همزمان با شب عید سعید غدیر و برگزاری مراسم جشن عید ولایت ، انشاءالله محلی که برای برگزاری مراسم و برنامه های تیم آماده شده است را افتتاح خواهیم نمود.

مهمانان ویژه ای در این مراسم حضور خواهند داشت که از بزرگوارانی همچون حاج آقا امینی ، حاج آقا شمس ، آقا مهری ، دایی و آقای کاظم زاده می توان نام برد.

صد البته که پرشور و نشاط بودن این مراسم ، حضور گرم و صمیمی شما عزیزان را نیز می طلبد.

همه در این جشن حضور می یابیم تا خاطره شیرین دیگری را در تاریخ تیم به ثبت برسانیم.

انشاءالله

قرار ما : سه شنبه بیست و ششم آذر ، نماز مغرب و عشا در مسجد پیامبر و پس از نماز حضور در پارکینگ مجتمع تجاری پیامبر.






          
یکشنبه 87 آذر 24 :: 5:27 عصر
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
آمار
  • بازدید امروز: 0
  • بازدید دیروز: 30
  • کل بازدیدها: 280029
همراهان

ابزار وبلاگ