• وبلاگ : 
  • يادداشت : مسابقه همراه باجايزه
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + مهرداد محبي 

    مراد از امام کسي است که در جميع امور دنيا و دين پيشواي امت باشد

    امت اختلاف کردند در اينکه آيا امام به معنايي که در بالا ذکر شد نصب کردنش واجب است يا نه. و بر فرض وجوب آيا نصبش بر خداوند واجب است يا بر امت همچنين خلاف است که عقل حکم ميکند به وجوبش يا شرع . آنچه که علماي اهل حل و عقد و انصاف بر آن اتفاق کردند نصب امام بر پروردگار عقلا و سمعا واجب است. پس به دو دليل نصب امام واجب است 1- دليل عقلي 2- دليل نقلي

    اما دليل عقلي:

    الف) هر دليلي که دلالت بر نصب پيغمبر ميکند بر نصب امام هم صادق است. زيرا مردم در امور دين و دنياي خود ناچارنداز رييس و سرکرده اي که در امور مختلفه ايشان را به راه راست هدايت کند و همه عقول بر اين وجهي که گدشت مفطورند . پس چنين کسي يا نبي است يا امام که جانشين او است خصوصا بعد از حضرت پيامبر که خاتم پيغمبران است و بعد از او اميد بعثت پيامبر ديگر نيست.

    ب) نصب امام لطف است و عقلا لطف بر خداوند واجب است و همچنين اصلح بر پروردگار واجب است و شکي نيست در آن که اصلح به حال بندگان در تمام عصور و زمان وجود رييس و حاکمي است است که اختيار دين و دنيياي ايشان به دست او باشد و چنين رييس يا پيغمبر است يا امام و زماني که پيغمبر نباشد منحصر است بر امام.

    ج) مخالفين خود معترفند که عادت خداوند در جميع انبيا بر اين بود که تا خليفه اي برايشان تعيين نمي کرد آنها را از دنيا رحلت نمي فرمود و به اعتراف خود مخالفين ، پيامبر در جميع غزوات و حتي سفر هاي جزئي از براي خود جايگزين انتخاب ميکرد حال چگونه است که از براي خود بعد از مفارقتشان از اين دنيا جايگزين انتخاب نکنند؟

    اما دليل نقلي:

    الف) ((اليوم اکملت لک دينکم و اتممت عليکم نعمتي))( مائده آيه 3) احاديث کثيره از عامه و خاصه وارد شده است که اين آيه شريفه بعد از نصب اميرالمومنين علي (عليه السلام) در غدير خم نازل شد.

    + مصطفي محبي نوري 

    با سلام به حاج مهدي عزيز

    دلايل اثبات ولايت ايشان و فضايل ايشان بسيار است

    در دلايل اثبات مي توان به واقعه غديرخم اشاره نمود كه نه از منظر شيعه و سني ، بلكه اگر از نظر منابع تاريخي موضوع را بررسي كنيم ، حضرت رسول اكرم (ص) ، امام علي (ع) را ولي دانسته اند.

    و باز هم تاريخ امام علي (ع) را بعنوان كسي كه در ركوع انگشتري خود را داد مي شناسد و دلايل بسيار ديگر

    در فضايل آن حضرت مي توان به آيه نجوا و يا سد ابواب اشاره نمود كه در طول زمان حيات نبي مكرم اسلام بارها از اين اتفاق ها بوده است

    در مورد امام علي (ع) هم دو بيت شعر برات مي نويسم كه حال كني :

    هستي هستي هستي و هستي ز هست توست

    بالا نشسته اي و جهان زير دست توست

    اهل سنت كه سر از خط علي مي پيچند

    پس چرا موسم حج گرد علي مي گردند

    يا علي مدد

    + سيد محمد حسين زاهد 
    با سلام : در مورد سوال اول مي توان گفت كه سخنان پيامبر اسلام و بخشي از خطبه غديره بيان گر كامل امامت بلافصل امير المومنين است و يا رفتار حضرت علي و برخورد با حكومت آن امام و تصميمات درست و كارآمد آن امام در همه سالها بعد از وفات پيامبر اسلام نشان گر اين موضوع مي باشد. والسلام.
    + سيد محمد حسين زاهد 
    با سلام : در مورد سوال اول مي توان گفت كه سخنان پيامبر اسلام و بخشي از خطبه غديره بيان گر كامل امامت بلافصل امير المومنين است و يا رفتار حضرت علي و برخورد با حكومت آن امام و تصميمات درست و كارآمد آن امام در همه سالها بعد از وفات پيامبر اسلام نشان گر اين موضوع مي باشد. والسلام.